Tuesday, April 28, 2020

香橙戚风蛋糕


旧作,记录

看回以前
开始自学摄影的小作品
如今
都没有了当初的那份热诚了
现实
就是如此的残浩
只能回首。。。。。。。。。

食谱 :阿莫

香橙柠檬罂粟籽戚风蛋糕


材料
A:
5粒蛋黄
75g幼糖(我放50,因为橙很甜了)
5大匙粟米油
5大匙鲜橙汁 (我的是1大粒橙)
几滴香橙香精(我没放)
几滴橙色素(我没放)
1小匙柠檬浓缩香精(LEMON EMULCO)(我没放)
2大匙罂粟籽(没买到)

材料
B:

150g自发面粉
材料
C:
5粒蛋白(我用4粒因为最后一粒蛋掺到了蛋黄)
1/2小匙打打粉
75g幼糖

做法 :
1. 混合所有材料 A,搅拌均匀。之后筛入材料B 拌匀

2. 蛋白打至起泡,加入塔塔粉打至稍硬,再慢慢加入砂糖打至硬。倒转盆而蛋白不会掉下来.

3. 拿1/3的蛋白放入 2,搅拌均匀。再把剩下的蛋白全部倒入,轻轻顺时钟方向用橡皮刮刀拌匀。

4. 预热烤箱170C,用上下火烘至上色(大约20分钟)。改用150C 再烘20分钟 / 至熟。

(我2013年做的戚风蛋糕都是用蝴蝶标的圆烘炉 很省时间 大约20-25分钟就烘好了)

5. 从烤箱取出后马上倒扣蛋糕于铁架上,等到完全冷却才可取出来。

2 comments:

Smadav Antivirus said...

Smadav Latest Version is also equipped with a cleaner function and tools for cleaning viruses. Through this cleaner, users can even clean registry files that viruses have infected. All features contained in SmadAV can be enjoyed for free.

download whatsapp said...

WhatsApp accidentally stamps your message with two blue check marks when read. When you turn off the read receipt function, the indication disappears till you switch it on again. If SMS doesn't interest you, try voice or video calls. Download WhatsApp 2024 to make free Wi-Fi calls and text messaging. Free calls are included with a monthly internet plan, but mobile data is charged. WhatsApp users cannot always be reached.


Get more Myspace layouts at pYzam.com
MySpaceLayouts

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin